Sunday 4 December 2011

hydrogen

assalamualaikum and hye :



eh.. mule aku nak gelak puas2 ! boleh kan ? x salah kan ? HAHAHAHAAHAHAHA :D
YA ALLAH ! ape lar bengap sangat aku neh.. asal tusyen kelas biology, da confirm2 satu kelas gelak besar ngan perkataan yg terpancul keluar dari mulut aku ni hah ! eh.. x paham lar.. sangat2 tidak paham (!) nak buat macam mane ? aku neh da memang biol sejak kecik kot.. haha.. neh bukan pasal 'dolly' lagi okey ! neh pasal ???? pasal.................. hah !! tu dia, kat atas tu ! a'a lar.. ade sangkut paut ngan post title tu ! apa ?? kenapa dengan hydrogen ?? hydrogen kan gas yg kita released mase process respiration berlaku ! yess ! betol lar tu.. kepala otak kau betol ! kasi tau aku cikgu sains mane yg ajar kau kita released hydrogen gas mase bernafas !! haprak kau !! gila ! benda tu pown x tau kew ?? ayoyo.. x yah masuk form5 lar 6ty.. rewind balek masuk darjah 4.. gile ! kita sedut gas oxygen, kita release gas carbon dioxide lar wey !!!!


hahahahaahahahahahhaha... malu wey malu ! sebenarnya aku dah tahu lar kita released CARBON DIOXIDE ! aku neh x der lar biol sangat.. haha.. tapi aku x tau kenapa tetiba jer mulut aku melatah keluar HYDROGEN !! tepat pada waktu nye plak tu ! adoii.. siot malu gilakk !! x tau nak sorok muka kt mane hah ! tapi macam biasa lar, aku mane pernah ada feeling kalau orang gelakkan aku sekalipon... hahaha.. * ngokngek ! cite nye tadi mase kelas bio, cikgu ada uat revision chapter respiration :) as usual lar kan ! uat keluar notebook and then copy paste benda yg cikgu saya tulis kat depan !! okey.. respiration divide by two type - external ngan internal - haha.. *hari ini aku banyak punye rajin ckit.. so, korang x kisah kan kalau aku taip panjang2 and bagi detail ckit cite aku kali neh.. haha..kite belajar bio sikit eh hari neh.. hehe :)

external for breathing
internal for cellular respiration
internal terbahagi kepada dua -- aerobic and anaerobic
---)  bla..bla..bla..bla..bla..bla..

x yah detail sangat lar.. nampak sangat aku nerd ye disitu !!! hoho..

'okey..kita bernafas sedut gas oxygen..gas ape yg kita lepas ?' 'HYDROGENNNNN' *weh.dengan nada bangga aku jawab tu.. 'eh.sape yang ajar kamu kita lepas gas hydrogen ? adoii.. gas carbon dioxide lar.hydrogen tu gas ape.gas yg tumbuhan lepaskan lepas sedut gas yg kita lepaskan..kamu pokok eh ? haha..' *weh.sampai cikgu pown gelakkan aku.. huh :(
gila ! satu kelas gelak kat aku.. kuat lak tu suara sorang2 yg gelakkan aku tu.. ntah macam mana aku boleh terlepas ! mase tu aku ngah berangan lar wey.. kalau aku pay attention btol2.. da confirm2 aku leyh jawab ngan betol..hoho.. aduss !! 'eh.saloh2 ! bukei2. gas carbon dioxide !' aduss.. lebih kurang macam tu lah cite die..
memang aku malu x terkata... ye la kan.. kalau budak form4 leyh jawab jwpn bodoh tu, sape yg x gelak ! gila2 ! haha.. pastuh, aku senyap sampai abih kelas..haha..tapi, aku mana boleh x bercakap ! da memang habit aku suka bercakap.. 'okey kelas, kamu ade soalan ?' 'ehem2..cikgu ngajar koloh mano?' haha.. *lari terus dari tjuk belajar..x pew.. da abih mase.. 'ewm.sekolah menengah kebangsaan kapar,selangor.' 'jaoh kakloh!' 'a'ah.tu lar.cikgu balik sini bile cuti pnjang mcm cuti bulan 11 n 12 neh.' 'owh.cikgu nikoh doh?' 'belom.hehe.' *sambil senyum :) 'x nikoh agi deh.abe sayo single lagi cikgu' HAHAHA :D  satu kelas gelak besar sebesar besar nye..haha..bodoh betul ! sampai cikgu pown gelak !
'dok cikgu dok.gura jah !' *rasa bersalah pown ade ugak ase nye.. mulut aku neh memang x pernah nak tapis kalau nak keluarkan satu ayat tu ! haha... nasib lar umi ngan abah aku dapat anak mulut banyak macam aku.. haha..







: atiektiekah.blogspot.com :

0 comments:

Post a Comment