Tuesday 19 February 2013

wirawati (part I)




assalamualaikum and hye :



hello hello hello . uhh . meh sini nak sambung cerita pasal PLKN tuh . dok sane , ade empat kompeni . ALPHA , BRAVO , CHARLIE , DELTA ! teka , aku kompeni mane ? haruss laa ALPHA . name kompeni aku GARUDA ALPHA +kale merah+. kalo bravo - satria biru +kale biru+ , kalo charlie - raja wali +kale kuning+ . kalo delta - mambo +kale ijau+ . hurmm . aku menetap di dorm b . sume nye ade 8 dorm . satu kompeni diwakili oleh dua dorm . huhu . membermember dorm aku sume nye baekbaek lake . setakat neh , x dek apeape masalah lagi ah . hari first dok sane dah rase penat dah . nak tahu penat sebab buad ape . lepas siap lapor diri bagai , jurulatih kat sana suh ambik baju , seluar , kasut , and so on tuh dekat stor logistik . kat stor logistik tuh ade menyimpan beratus ratus baju and bla bla bla tuh semua . *letih lah kalau nak mention satusatu* mulamula gie kat stor yang pertama , ambik plastik hitam . ade satu orang jurulatih neh  , orang nye cukup hensem . kulit itam2 manis sikit . pakai spek . pfftt ! handsome ohh ! cair hati denn . hahaha . aku gie buad muke selamba ,

aku : nok plastik hitam .
si hensem : aloh la awok . awok ore islam dok ? sayo neh islam wok .
aku : errrr -.- *kelu lidah berbicara*
si hensem : hurmm . *buad muke + angkat kening*
aku : semakk nyoh(dalam ati je laa,mau gila aku kalau cakap depan2.baru hari first) . ohh . assalamualaikum     encik .
si hensem : waalaikumussalam . ho . gituh baru yolo ! *die gelak* (alamak aihh.sweet nye) nok gapo ?
aku : nok plastik tuh encik .

si hensem bagi , aku terus cakap 'terima kasih' and blah .

gie lah pulak stor kat tepi . jurulatih yang ade kat situ suh bukak plastik tuh . and die tanye , 'awok nok hok sedang molek ko hok lego sikit ?' aku dah agak dah die nak bagi ape . baju PT ngan seluar , and baju kelas ngna seluar kelas . hurmm . mesti la aku nak yang lega sikit . badan size XL cengginih x kan nak pakai baju size M kot . x masok akal lah die neh ! hahaha . pas siap tuh sume . gie plak stor sebelah ambik baju CELORENG ! baju berat nak mampus !! lepas siap tuh , gie pulak try kasut . ade 3 jenis kasut sume . kasut sukan , kasut kelas , kasut kawad . kasut sukan ngan kasut kawad tuh macam biase la kan . alih2 datang jer kasut kelas , nak tergelak pon ade aku tengook . aduyaii . penat lah macam neh ! kasut bertumit . alah . dah macam nurse2 lah pulak aku tengook . hurmm . pastuh die suh try , and kasi tahu kat jurulatih yang bertugas kat stor kasut tuh . kasut sukan aku size 7 , kasut kelas size 9 , kasut kawad size 6 . besar doe kasut kelas aku !! uhh . first week kat sane kaki aku sakit gile sebab pakai kasut kelas . keras kat depan and makin lame pakai makin sesuai . TAPI , ade tapi tapi nye  . MAKIN LONGGAR lah pulak . aku berjalan sampai terbukak kasut ! longgar yang teramatlah sangat . sorry okey , aku x biase pakai kasut yang ade heel . aku pakai yang plain biase jer . pernah jugaklah tersalah susun langkah sampai nak terjatoh depan wira . depan wira yang x tahan tuh . pahtuh  wira neh bagitahu , 'xpe , x dek orang tengok' pfftt . MALU gile kot . uhh .







xoxo : atiek

1 comments: