Tuesday 19 February 2013

PLKN mostly stand for Program Latihan Khidmat Negara :)




assalamualaikum and hye :


first and foremost nak mintak maaf banyak sangadsangad sebab x leh nak update entry neh A.S.A.P . bukan pe , balik cuti CNY hari tuh , broadband dah excess limit . terpaksa lah tunggu abah yang bayarkan . nak bayar sendiri , duit belom ade . kehkehkeh . okey , back to our topic *aku sebenarnye neh dah ase awkward sangad nak typing , lame sangad tinggal dunia typing neh*  . however , aku sekarang bergelar WIRAWATI NUR ATIKAH MOHD KHALID . menetap di KEM PLKN CENDERAWASIH CADOR , MARANG , TERENGGANU . tanggal 4 januari 2013 , aku telah melaporkan diri sebagai seorang wirawati . hurmm . nothing interesting kot . aku bertolak dari kelantan pada pukul 10.30 pagi . lebih kurang macam tuh lah kot . aku pun dah x ingat dah . memang x der member yang aku kenal . ase macam diriku sungguh kerdil tatkala naek bas sorangsorang . try mintak nak duduk tepi budak neh , tapi sayang nye , die cakap dah ade member ye dah . wah ! kurang asam betol . hurmm . pastuh , ambik port belakang , and dudok sorangsorang . selang dalam mase 5 minit tuh , datang seorang awek neh . cun ugak ah . dudok lah kat depan . sorangsorang ugak . pastuh , aku ambik peluang suh die mai dudok tepi aku . maka , bergerak lah die dan dudok lah die di tepi aku . dan , seperti biasalah . kalau nak mulakan perbualan atau lebih dekat lagi perkenalan , kite mesti stat ngan 'name ape?' so , tu lah ayat mulamula aku lontarkan padanya . die balas balik , 'panggil eti jer' . oh , ETI . name seindah tuan nye :) eti neh jugaklah orang pertama yang aku jumpa dalam plkn neh . dan untill now , aku ngan die still kamcing . mase mulamula jumpe tuh x yah cakap ah . cakap bukan maen bersusun lapik lagi ayat nak lontarkan . tapi bila dah sampai kem , 'SAYA AWAK' tuh dah hilang entah kemana . terus jadi 'AKU MUNG' . aku memang macam neh , x leh biasakan diri gune 'SAYA AWAK' eww . x leh laa . rase macam datang satu perasaan laen macam gituh . erkk -.- mase mulamula sampai di kem , punye bersemak samun kepala aku memikirkan yang ade kem ke tak dalam neh . nak masuk kem aku tuh kan , punye lah jauh . jauh sangad lah . around 9km gituh dari jalan besar . nak sampai kat kem tuh banyak gila kot obstacle2 yang kami lalui . bas rosak lah pulak . almost three times . menyampah !! bas nampak macam baru . tapi asyik rosak jer . perjalanan kite orang yang sepatot nye ambik  mase 4 jam , dah jadi sampai 5 6 jam . uhh . penat ! . huhu , sampai sini jelaa dulu eah . nanti aku sambung kot part plak . -pehh,macam nak wat novel-





neh laa orang nye yang ber-nickname ETI .

full name die  ---> dalam pic tuh .

budak SM SAINS PASIR PUTEH :)

PREFECT ohh ! 




kehkehkehkeh :D

aku lah hop paling gelap situh !

napokk ko dokk ? nawok kalu dok napokk . hahaha :D

kijoe awokawok kito kalu time puah !! 














xoxo : atiek



0 comments:

Post a Comment